fattah's FotoPage

By: fattah hamzah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  18  19  20  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 9-Jul-2008 12:00 Email | Share | | Bookmark
Still in The Night

 
 
 
View all 6 photos...
Bismillah...
kali ni...ana nak ceritakan pula sambutan untuk pelajar 2 tahun 1 selepas berakhirnya peperiksaan...


Still in The Night

Di atas adalah tema sambutan untuk malam tersebut...ana pun tak berapa nak faham apa maksud tersirat daripada tema tersebut...yang penting tujuan sambutan ini dibuat adalah untuk maraikan tamatnya peperiksaan dan juga boleh dikatakan juga Jamuan Akhir Tahun seperti zaman kita muda2 dulu di alam persekolahan...hahahhaha
Setiap pelajar tahun 1 MEDIC MANSOURA wajib menyertai aktiviti ini...telah disepakati,setiap individu dipaksa menyumbang sebanyak LE10 seorang...
Alhamdulillah...selepas beberapa hari persediaan,mesyuarat dan perbincangan antara mereka2 yang terlibat...semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang.

Tapak program

seperti yang diwawarkan kepada semua...program ini akan dilangsungkan di atas rumah Abrar...atas bumbung.jauhlah sikit jika dibandingkan dengan penempatan kami ni di Saima'...tapi nak buat macam mana,dah tak ada tempat lain...arab2 ni memang amat menyusahkan sikit kalau nak minta kebenaran untuk buat program...eeee...ingat sekali kancing gigi juga ana jadinya.

Tetapi,segala masalah menjadi seolah2 dilupakan,bila semua orang berkerjasama untuk menyumbang keringat dan tenaga...SEMUA KERJA TAMPAK MUDAH.tapak program yang dulunya nampak jauh jadi dekat.kerja yang bertimbun2 pada awalnya nampak sungguh sikit.

semua barang2 yang diperlukan dipunggah dengan menggunakan tenaga manusia...jauh tapak yang ana maksudkan tu,adalah lebih kurang 500 meter...haaa jauh tu!

BBQ

Proses pembakaran dimulakan selepas asar...

sebanyak lebih kurang 20 ekor ayam digunakan.pekerja2 bagi proses pembakaran memang sudah bersedia dari awal...jadi jumlah ayam sebnyak itu tak dirisaukan langsung bagi mereka.

Selepas solat Maghrib...semua pelajar tahun 1 MEDIC MANSOURA bergerak ke tapak program.sambil menunggu program dimulakan...petugas2 dan ajk yang ditabalkan giat melakukan kerja2 mereka.menyusun dan menyiapkan tempat dan pentas...petugas membahagi lauk pauk dengan kerja mereka...tokey air dengan air dan baldinya...tak kurang pula dengan pakar multimedia dan teknikal,berusaha membetulkan wayar2 yang berserabut dan berselirat.

Majlis dan aktiviti

Lebih kurang jam 9 malam...majlis dimulakan dipengerusikan oleh Saudara Akhi.
Selepas sedikit masa pengerusi majlis berceloteh...PENGARAH PROGRAM dijemput untuk menyampaikan sepatah dua-kata.Pengarah Program yang dimaksudkan ialah Saudara Asyraf.

Touch2...See2
Aktiviti pertama yang dilakukan ialah...
aktiviti mengenal rakan2...mengenali rakan2 melalui
Nama emak;
Benda yang di benci;
Benda yang di sukai;
Anak ke berapa;
dan bil adik-beradik;

untuk pengetahuan semua...pada petang sebelum program tersebut...setiap orang telah diedarkan flyier oleh petugas2.Dan setiap orang wajib mengisi penuh apa yang di tertera di kertas tersebut.

pada malam tu...flyier2 tu diedarkan secara rawak kepada semua orang.dan dalam tempoh masa yang ditetapkan setiap orang wajib memulangkan flyier tu kepada tuannya masing2.dan beberapa syarat juga perlu dipatuhi.setiap orang wajib menjadi bisu sementara waktu...hanya bahasa isyarat sahaja dibenarkan.

dan selepas beberapa waktu...hanya tinggal beberapa orang sahaja yang tak dapat memulangkan balik flyier kepada tuannya...kesian kepada mereka ni...kena panggil kedepan dan baca kuat2 flyier yang masih ada kat tangan mereka.

hehehhe...Ahamdulillah ana terlepas!!

Lakonan
Aktiviti kedua,kami dibahagikan kepada 4 kumpulan besar.setiap kumpulan terdiri daripada belasan.masa diberikan untuk setiap kempulan membuat persiapan.sebenarnya setiap kumpulan telah diberi 2 pilihan...samaada nak buat persembahan Nasyid ataupun lakonan...kampulan kami memilih lakonan...dan setiap persembahan tak boleh lari dari tema yang telah ditetapkan.

selepas perbincangan dilakukan...ana memilih watak jahat dalam lakonan ni...seronok jugak jadi gangster sakali sekala...
setiap kumpulan tampil dengan persembahan2 yang kreatif dan kelakar.tak kering gusi kami...tapi mesej dan moral daripada cerita tetap ada dalam setiap persembahan.Konklusinya rasa terhibur jugak la...

Persembahan Multimedia dan Bermaaf-maafan

selepas acara lakonan selesai.
sesi persembahan multimedia mengambil tempat.
semua orang bertumpu dihadapan 3 laptop yang telah diletakkan pada tempat yang telah dikhaskan.kemudian tayangan dimulakan secara serentak.Tayangan berkisar pada gambar2 yang telah diambil semenjak mula2 pertemuan lagi.bermula dari di ukm hinggalah sekarang.
seronok berbaur terharu bila melayan foto2 yang memberi seribu makna...biarpun gambar ana tak ada sekeping pun dalam persembahan tersebut...hahahhaha

selesai acara tersebut...sessi bermaafan2 sesama kami semua.acara paling syahdu...sambil diiringi selawat kami berpeluk-pelukan bermaaf2fan satu sama lain.
sedih...

Makan

Kemuncak acara adalah acara makan2.acara ni lah yang paling ditunggu2 oleh semua orang semestinya...mana taknya,seharian berkerja keras menyiapkan makanan sehinnggakan perut sendiri terbiar kosong tanpa diisi...mase makan tu...suasana menjadi sunyi sepi...masing2 khusyuk dengan makanan yang berada di hadapan...termasuk ana sendiri.!!lapar

Selesai!!!

Lebih kurang jam 1...barulah semua selesai.dalam keletihan...kami masih cuba menggunakan tenaga2 yang masih ada untuk mengclearkan tapak program...setiap orang tak balik dengan tangan kosong...dipaksa juga membawa barang satu atau dua pulang ke rumah.ni semua untuk meringankan kerja2 AJK.

Terima kasih semua

Disini,ana nak ucapkan jutaan terima kasih pada semua kerana bertungkus lumus membanting tulang berusaha melancarkan program...segala usaha dan keringat yang anda sumbangkan akan dikirakan sebagai ibadah selagi anda semua tidak lupa untuk berniat kerana Allah swt.

sekian sahaja celoteh ana kali ini...
sekian,wassalam



Tuesday, 8-Jul-2008 13:06 Email | Share | | Bookmark
anak2 sedaraku yang come-tomei...

dari kiri,Alia,Aufa dan Ziad
Alia
Uwais
View all 6 photos...
Salam...

untuk capaian lanjut sila klik di sini...

sekian,wassalam


Friday, 4-Jul-2008 04:29 Email | Share | | Bookmark
Cukup Sebulan....

Bismillah...

Salam sejahtera semua...
semalam cukup sebulan hari yang penuh berliku terpaksa ditempuhi keluargaku...
sebulan pertama ini menjadi kenangan manis dan pahit buat semua...
tak kira di mana jua berada...
di negeri bawah bayu(SABAH),di negeri sesuci-suci tempat(MAKKAH),di perlembahan nil(MESIR) dan tempat2 sewaktu dengannya...
semuanya menangisi kehilangan nikmat kurniaan ALLAH SWT secara sekelip mata(NIKMAT TEMPAT TINGGAL)...

Detik
Detik 3 Jun 2008 sesungguhnya akan terus diingati seluruh isi keluargaku sehingga tamat usia...
Detik di mana keluargaku diuji oleh Maha PENCIPTA...
Detik di mana membawa seribu keinsafan buat kami semua...
Insaf kerana sebelum2 ini,kami berasa kami masih belum mensyukuri sepenuh nikmat yang telah diberi ALLAH SWT...
Detik dimana membawa rasa syukur kerana semua ahli keluargaku selamat dari bencana ini...
Tidak ada kemalangan jiwa dan kecederaan...Alhamdulillah...

Setinggi KESYUKURAN dipanjatkan padaMu Ya Allah...

Sebelum ana mengundur diri,Mari semua kita renungkan maksud firman ALLAH SWT yang bermaksud :
Quote:
Apa pun (kenikmatan) yang diberikan padamu,maka itu adalah kesenangan hidup di dunia.Sedangkan apa (kenikmatan) yang ada di sisi Allah lebih baik dan lebih kekal bagi orang2 yang beriman,dan hanya kepada Tuhan mereka bertawakkal.
-dipetik dari surah Asy-Syura ayat 36...


Mudah2han Firman ALLAH SWT diatas akan terus menguatkan semangat ahli2 keluargaku semua...

kkk..sampai sini dulu,
bye2...
wassalam...

p/s; 2,3 hari belakangan ini...ana amat sibuk...xsempat nak update fp setiap hari...setiap hari ade saje aktiviti yang dirancang dan xdirancang dilakukan...hari ni nak bermusafir ke Cairo pulak,ade ustaz kite nak kawen... balik dalam 2,3 hari lagi...arap semua bersabar...

Banner yang digantung khas betul2 dihadapan tapak baru rumahku...


Sebulan yang lalu...


Wednesday, 2-Jul-2008 10:08 Email | Share | | Bookmark
Bondaku...

bismillah...

Hari ini dengan dukacitanya...
bonda secara rasmi telah menjadi salah seorang Pengidap Penyakit Diabetis...

Ini disahkan oleh Dr dari Hospital Tengku Anis,Pasir Puteh...
Check up kali pertama menunjukkan aras glucose dalam darah bonda berada di antara...
Iaitu 10.78

Jadi Dr perempuan muda yang bertugas tu tak berapa puas hati la kan...nak check sekali lagi...
dia suruh bonda ke kantin hospital...dan makan macam biase2...
Jesteru bonda makan sepinggan mee goreng berlaukkan daging,minum lak air tea bean...
bonda makan dengan penuh seleranya selepas berjam2 menahan perut sejak 10 malam semalam lagi...

Selepas tu,pergi Check up sekali lagi dengan Dr perempuan tadi....
lepas Check tu...
haaaaah ambik...terkejut abis dibuatnya...
tahap glucose dalam darah bonda mencecah 20.00...!!
konklusinya,Dr mengklasifikasikan bonda sebagai Pesakit Diabetis...

Pasrah...
tapi bonda amat TABAH...
tadi mase ana telefon...bonda amat girang...bukan macam biasa2...
dia kata,dia terima penyakit yang disnugerahkan Allah ni...
orang lain lagi teruk...dia tahap awal lagi...
Bonda BERSYUKUR sebab dapat kesan penyakit ni awal....

Ubat...
Bonda kata nak cuba ubat tradisional dulu...
Dr ada tanya bonda samada nak ambik ubat hospital atau tidak..
tapi bonda cakap tak mahu...jadi bonda pulang dengan tangan kosong...
antara ubat yang bonda mahu cuba ialah akar pandan,akar jering dan macam2 akar lagi...
daun pulak bermacam-macam daun...ana sendiri pun lupa...

Selain tu,bonda jugak ada pergi berjalan2 kat Taman Refleksi...
kata bonda,bila berjalan atas batu kecik2 tu...rasa semakin sihat...
Jadi bonda akan teruskan amalan ini semampu boleh...

kkk...sampai sini dulu sedikit perihal bonda tersayang...
doakan semoga semua ok....

Quote:
p/s;Doakan juga dekat mama ramlah yang sekarang ni berada kat hospital...semoga cepat sembuh dan kembali seperti sedia kala...ksian sungguh dkat Kak Ayu yang merindui mamanya...sabar ek Kak Ayu... ...fattah doakan agar semuanya ok..BERAT MATA MEMANDANG BERAT LAGI BAHU MEMIKULNYA...


Kenangan lalu...


Bonda ditemuramah oleh Pegawai polis selepas kebakaran rumah...


Bonda yang TABAH...




Monday, 30-Jun-2008 08:54 Email | Share | | Bookmark
berkunjung ke Pasar Borong Mansurah...

 
 
 
View all 6 photos...
Bismillah...

Sebelum kepulangan ise...ana g pasar borong mansurah...nak beli hadiah buah2han untuk family die...
layan lah gambar2 di atas...

kk..samapai sini dulu
wassalam..


[<<  <  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  18  19  20  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net